Rozpoczęcie roku szkolnego – mądrze wybierajcie zajęcia sportowe

Gdy wybierasz i wysyłasz dziecko na zajęcia dodatkowe zawsze polecam przede wszystkim trzy rodzaje aktywności.
 
Sporty i sztuki walki – dają pewność siebie, poczucie bezpieczeństwo, umiejętność samoobrony, dyscyplinę i siłę, wszystko to by móc chronić siebie i bliskich, ale również dla lepszego samopoczucia, gdy wiesz że coś tam potrafisz. minimum pół roku, ale tak naprawdę dwa lata trzeba poświęcić – polecam sporty walki w stójce i parterze – bo umiejętność walki w parterze jest bardzo ważna, ale jest coś jeszcze ważnego – by umieć padać i się bezpiecznie przewracać
 
Taniec – jest wiele rodzajów tańca, można tańczyć indywidualnie ale również w parze, co bardzo polecam. Taniec towarzyski, salsa, rock’n roll, hip hop, oczywiście jest tego tyle że każdy sobie coś wybierze. – co daje taniec niesamowitą przyjemność obcowania z bliską ci osobą, spalanie kalorii, świetne samopoczucie, możliwość spędzania fajnie czasu na imprezie, poczucie rytmu, – jest wiele imprez wydarzeń kiedy się przyda, domówki, dyskoteki, wesela, studniówka i inne – oczywiście można usiąść w kącie z butelką na imprezie i siedzieć, ale można też tańczyć – bardzo polecam – naukę od 2 tygodni do kilku miesięcy
 
Pływanie – niesamowity relaks, odpoczynek kręgosłupa, rozwijanie mięśni które na co dzień nie pracują, mantrę, spokój, pewność siebie, przyjemność z obcowania i kontaktem z wodą, gdy pływasz, masz również otwarta drogę do innych sportów wodnych – żeglarstwo, kajakarstwo, windsurfing i wiele innych – pływanie – trochę czasu trzeba spędzić
 
A inne sporty, inne sporty też polecam w zależności od potrzeb i talentów,
 
Warto próbować różnych rzeczy, czasem połączyć dwie albo trzy dyscypliny, np sporty walki taniec i basen, wiadomo, czasem nie ma pieniędzy, sił i czasu, więc chociaż jedną lub dwie np sporty walki  i basen w sobotę. Czy taniec i basen, czy każda inna dyscyplina i basen dla relaksu, odpoczynku, zabawy.
 
Takie połączenie dyscyplin to ciekawe rozwiązanie i dobre dla zdrowia, oczywiście nie za dużo ,bo może być jeszcze gorzej, przemęczenie to bardzo zła rzecz bo wpływa na wszystko, więc z tymi zajęciami trzeba naprawdę uważać, czasem rodzice popełniają straszny błąd chcą żeby dziecko robiło jak najwięcej, jak najlepiej, czasem tylko… żeby mieć spokój z zmęczone dziecko w domu, bo takich opinii i założeń słyszałem setki razy… żeby dziecko się wymęczyło, wymęczyło, by nie biegało po domu by był spokój, dość niebezpieczne założenie i teza.
 
Wracając na chwilę do moich ulubionych dyscyplin i kombinacji sportów w tygodniu.
 
Pływanie, taniec, sporty walki.
 
Pływanie – dotyk wody łagodzi, uspokaja, rozpręża wzmacnia plecy odciąża stawy
 
Taniec – to piękno, estetyka gracja relaks, inteligencja ruchowa –  zresztą jak każda dyscyplina ruchowa jeśli chodzi o inteligencję ruchową.
Sporty walki to zdrowie, refleks bezpieczeństwo, siła odwaga, pokora i umiejętność walki, ale też taki szczegół umiejętność padania, dzięki np judo, ju jutsu, czy zapasy
 
Oczywiście wszystkie dyscypliny mogą być przydatne, mogą być przygodą, sportem na całe życie jak też formą rekreacji i zabawy na wakacjach
 
Sporty drużynowe, piłka nożna, siatkówka, koszykówka, świetne dyscypliny z możliwością kariery, ale również sposób na spędzenie fajnie czasu na wakacjach
Tenis ziemny, stołowy, squash, badminton – podobnie,, dodatkowo niesamowite trenowanie refleksu i koncentracji od samego początku do końca, tu nie ma czasu na odpoczynek wytchnienie stanie w miejscu.
 
Wybór należy dobrze przemyśleć, a w czasie zajęć warto obserwować dziecko i rozmawiać z trenerem i z dzieckiem, bo czasem można nie trafić z dyscypliną i unieszczęśliwić dziecko na długi czas, na lata.
 

Pomóżcie dzieciom w wyborze takich dyscyplin, które czynią je zdrowsze, mądrzejsze,szczęśliwsze. 

źródło:gregorysakowicz.com
Grzegorz Sakowicz
Sportowiec, mistrz sztuk walki, reżyser