Wydarzenia

Finał kampanii „Postawmy na Młodych”

Białostockie Planty w minioną sobotę na kilka godzin zmieniły się w wielki plac gry. Planszówki pokryły specjalnie rozstawione stoły, a na asfalcie można było przeprowadzić rozgrywkę na formacie XXL: w szachy, warcaby, twistera, a także ułożyć mega puzzle.

„Giełda wymiany gier i puzzli” to jedno z wydarzeń organizowanych przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego w ramach całorocznej kampanii „Postawmy na Młodych”. Poprzez te działania Fundacja zwraca lokalnym elitom uwagę na problem exodusu młodzieży z naszego regionu. Natomiast wśród samych młodych ludzi PFRR pobudza kreatywność i przedsiębiorczość. Obie za­lety rozwijał sobotni event. Na giełdzie panowała przedsiębiorczość – pasjonaci gier i puzzli mogli się nimi wymieniać. Kto chciał natomiast wykazać się strategicznym myśleniem i kreatywnością grał w wielkie i małe planszówki.

Impreza miała swój kluczowy, uroczysty moment. Podlaska Fundacja Rozwoju na scenie nagrodziła laureatów dwóch plastycz­nych konkursów prowadzonych w ramach kampanii „Postawmy na Młodych”. W kategorii klas 1-3 (temat: „Wspólna praca się opłaca”) wygrała Joanna Kraszewska z klasy 2c z SP nr 47 w Białymstoku. Wśród uczniów klas 4-6 (temat: „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”) zwyciężyła Agnieszka Giegiel z klasy 6c z SP nr 50 w Białymstoku. W sumie nagrodzono i wyróżniono 28 autorów prac. Laureatom na scenie towarzyszyły nieodzowne jaja – maskotki kampanii.

Głównymi nagrodami były cenne zestawy klocków lego, ale Fundacja na tym nie poprzestanie. Dwa inne konkursy trwają do 31. sierpnia. Fotograficzny pod tytułem „Sukces w moim obiektywie” skierowany jest do gimnazjalistów, a uczniowie szkół ponad­gimnazjalnych mogą nakręcić spot reklamowy „Produkt z mojej okolicy”. Do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody – markowe kamery, smartwatche i słuchawki bezprzewodowe.

 

Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego Andrzej Parafiniuk: Postawiliśmy sobie pytanie, jak będzie wyglądał nasz region za 20 lat? Odpowiedź jest prosta – zdecyduje o tym nasza obecna młodzież i dzieci. Chcemy by byli jak najmądrzejsi, jak najlepiej rozwinięci. Czynimy to na różne sposoby i kierujemy działania to różnych grup wiekowych, od kilkulatków do studen­tów, by każdą z tych grup zaktywizować. Dziś rozstrzygnęliśmy konkursy skierowane do najmłodszych. Konkursy rysunkowe, ale o tematyce, która ma związek z przedsiębiorczym myśleniem.

Pełna lista laureatów:

KONKURS: „Wspólna praca się opłaca” (klasy 1-3)

Nagroda Internautów: Oliwier Jurgiel (Prywatna SP Informatyczno-Językowa w Białymstoku)

I nagroda: Joanna Kraszewska (kl. 2c, SP nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku)

II nagroda: Mateusz Alsztyniuk (kl. 1e, SP nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku)

III nagroda: Monika Krzyżanowska (kl. 1b, SSP nr 2 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku)

Wyróżnienia: Milena Łyczkowska (kl. 3d, SP nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku), Mateusz Harasimczuk (kl. 3a, Spo­łeczna SP STO 11 w Białymstoku), Nikola Michałowska (kl. 3, Szkoła Podstawowa w Dubinach), Julia Korzeniewska (kl. 1a, SP im. Stefana Kard. Wyszyńskiego w Korycinie), Aleksander Krzemiński (kl. 2f, SP nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku), Wojciech Rochalski (kl. 2b, SP nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku), Bartosz Chilicki (kl. 3ei, SP nr 3 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie), Zuzanna Birkos (kl. 2a, SP nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku), Julia Pietrzykowska (kl. 3a, SP w Augustowie), Zuzanna Ramotowska (kl. 3a, SP nr 7 im. A. Mickiewicza w Łomży).

KONKURS: „Jak zarobić pierwszy tysiąc?” (klasy 4-6)

Nagroda Internautów: Antoni Świdziński (kl. 4, MDK Białystok)

I nagroda: Agnieszka Giegiel (kl. 6c, SP nr 50 z Oddziałami Integracyjnymi im. Św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku)

II nagroda: Krzysztof Kalicki (kl. 4a, SSP nr 3 BTO w Białymstoku)

III nagroda: Zofia Paszkiewicz (kl. 6b, SP nr 2 im. ks. Jana Twardowskiego w Białymstoku)

Wyróżnienia: Kacper Ambrożewicz (kl. 5c, SP im. Henryka Sienkiewicza w Choroszczy), Natalia Głowacka (kl. 4,SP nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Hajnówce), Alexandra Rosol (kl. 6c, SP nr 3 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie), Julia Rusiłowicz (kl. 5, MDK Białystok), Wiktoria Podszywało (kl. 6, SP nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Hajnówce), Natalia Sosnowska (kl. 4d, SP nr 49 z OI w Białymstoku), Patrycja Suchocka (kl. 5, Augustowskie Placówki Kultury – Miejski Dom Kultury w Au­gustowie), Wiktoria Kluczyk (kl. 4c, SP nr 19 im. Mieszka I w Białymstoku), Aleksandra Łapciuk (kl. 5c, MDK Białystok), Hanna Górnicka(kl. 5, MDK Białystok).

-O KAMPANII-

Kampania społeczna „Postawmy na młodych” ruszyła w marcu b.r. Potrzeba wspierania dzieci i młodzieży w ich rozwoju za­inspirowała nas do podjęcia długofalowych działań. Ich celem jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływu na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” – racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.

Dlatego też zachęcamy młodych ludzi do rozwijania swoich pasji, zdobywania wiedzy, stawiania sobie celów, planowania, samodzielnego rozwiązywania problemów, ale i wiary we własne możliwości. Poprzez poznanie elementarnych zasad biznesu oraz lokalnych firm i produktów, chcemy przybliżyć młodzieży świat przedsiębiorczości.

Działania kierujemy głównie do juniorów, ale naszą ideą chcemy „zarazić” też wszystkich mieszkańców, w tym elity społeczne, polityczne, gospodarcze i akademickie. Promujemy gospodarkę jako podstawowe wspólne dobro – źródło korzyści, ale i klucz do rozwiązania wielu problemów naszego województwa.

Mamy nadzieję, że prowadzone przez nas działania zwiększą aktywność w obszarze edukacji i promowania postaw przedsiębiorczych. Warto inwestować w młodych, bo to oni będą kreować naszą rzeczywistość w przyszłości, zakładać firmy i pracować na wspólny dobrobyt.

Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego

Andrzej Parafiniuk

Więcej informacji na temat realizowanych działań można znaleźć na:

www.postawmynamlodych.pl

ip. MP, fot. Jarosław Wrażeń