Z życia klasy III B SP w Choroszczy

„W świecie sztuki i medycyny”  – wycieczka do Białegostoku uczniów z  klasy III B i klasy III A

Pięknego, marcowego dnia uczniowie klasy III A i III B Szkoły Podstawowej im. Henryka Sieniewicza w Choroszczy wybrali się w podróż do Białegostoku. Pierwszym punktem programu naszej wycieczki było wizyta i zwiedzanie Galerii im. Sleńdzińskich w Białymstoku. Mieliśmy przyjemność obejrzeć dzieła Aleksandra, Wincentego, Ludomira i Julitty Sleńdzińskich, kolekcję grafiki wileńskiej pochodzącej z XIX oraz XX wieku, a także obiekty rzemiosła artystycznego i instrumenty muzyczne.

Po wizycie w galerii udaliśmy się do Muzeum Historii Medycyny i Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku mieszczącego się w Pałacu Branickich. Uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych o charakterze prozdrowotnym. Zwiedzając Muzeum obejrzeliśmy ekspozycję z zakresu historii medycyny i farmacji. Poznaliśmy tajemniczy świat dawnej apteki, widzieliśmy naczynia i narzędzia do wytwarzania surowców i leków, oryginalne meble apteczne. W gabinecie stomatologicznym zobaczyliśmy narzędzia dentystyczne jakimi posługiwał się lekarz w okresie międzywojennym. Największą atrakcją pobytu w Muzeum było samodzielne wykonanie przez uczniów odlewu Pałacu Branickich.

To był niezwykły wyjazd. Obcowanie ze sztuką i medycyną dostarczyło nam wielu wrażeń, zainspirowało i zachęciło do poznawania niezwykłych miejsc prezentujących wartości historyczne i artystyczne.

Izabela Pęza – wychowawca klasy III B
Renata Rajewska – wychowawca klasy III A


Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w klasie III B SP

Uczniowie klasy III B Szkoły Podstawowej w Choroszczy uroczyście obchodzili Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który został ustanowiony przez UNESCO 17 listopada 1999 roku.

Obchody tego niezwykle ważnego święta rozpoczęły się od wizyty w naszej klasie pani Małgorzaty Wiśniewskiej. Pani Małgorzata jest logopedą i pracuje w szpitalu. Podczas rozmowy ze specjalistą uczniowie dowiedzieli się jak jest zbudowany aparat mowy, jakie najczęstsze błędy językowe popełniamy w trakcie codziennych konwersacji. Brali udział w zabawach i ćwiczeniach usprawniających funkcje oddechowe i słuchowe.

Druga część zajęć była skoncentrowana na pracy zespołowej, podnoszeniu świadomości językowej oraz kształtowaniu poczucia odpowiedzialności za polszczyznę. Ten wyjątkowo ważny dzień  uświadomił nam wszystkim, jak piękny i trudny jest nasz język ojczysty. Składamy serdeczne podziękowanie Pani Małgorzacie Wiśniewskiej za przeprowadzenie niezwykle interesujących zajęć.

Izabela Pęza – wychowawca klasy III B