Edukacja

XXVI Zlot Jungów w Kołobrzegu

25 maja 2017 r. o godzinie 5.50 wszyscy byliśmy już w pociągu. Podróż minęła nam szybko. Gdy dotarliśmy do Kołobrzegu, udaliśmy się do Zespołu Szkół Morskich i zakwaterowaliśmy się w pokojach. Następnie wybraliśmy się na plażę. Kiedy wróciliśmy, było późno, więc przygotowaliśmy się do spania. I tak minął nam czwartek.
W piątek o godzinie 7.00 zjedliśmy śniadanie. Potem poszliśmy na mszę świętą w intencji Ludzi Morza. Po powrocie wzięliśmy udział w uroczystości 50-lecia Zespołu Szkół Morskich. Około godziny 13.00 zebraliśmy się na placu przy latarni morskiej, gdzie odbyło się otwarcie XXVI zlotu jungów Ligi Morskiej i Rzecznej oraz odsłonięcie pomnika Małego Rybaka. Następnie płynęliśmy statkiem – katamaranem „Jantar”. Po rejsie udaliśmy się do internatu. Później poszliśmy na Zachodnią Plażę. Został tam zorganizowany wielobój morski. Nasza drużyna wygrała zawody w kategorii szkół podstawowych.
Następnego dnia (27 maja, sobota) poszliśmy na śniadanie na 7.30.Potem odbyło się podniesienie bandery. Później wszyscy udali się na Plac Ratuszowy, na którym nastąpiło otwarcie Dni Kołobrzegu. Tego dnia popołudnie i wieczór spędziliśmy na plaży. Obserwowaliśmy też zachód słońca.
Niedzielę zaczęliśmy od śniadania. O 9.00 udaliśmy się na mszę do Bazyliki Konkatedralnej. Potem poszliśmy do Muzeum Oręża Polskiego, gdzie odbyło się zakończenie XXVI zlotu jungów. Wszyscy razem zaśpiewaliśmy „Pieśń pożegnalną”. Wieczorem udaliśmy się w drogę powrotną. W Białymstoku znaleźliśmy się o 8.50 29 maja.