„Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” – zgłoście Waszą realizację!
Drodzy mieszkańcy wsi, liderzy, sołtysi, samorządowcy! Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów zaprasza do nadsyłania zgłoszeń do II edycji ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”. Zgłaszać można przedsięwzięcia przydatne mieszkańcom i warte popularyzacji, które zostały sfinansowane ze środków funduszu sołeckiego.
Ideą konkursu jest aktywizacja społeczności wiejskich do podejmowania inicjatyw, które służą wzmocnieniu wspólnoty mieszkańców oraz korzystnie wpływają na poprawę warunków życia na wsi. Celem konkursowej promocji oraz prezentacji nagrodzonych i wyróżniających się zgłoszeń jest m.in.:
– upowszechnienie wiedzy oraz informacji w zakresie realizacji projektów służących aktywizacji lokalnej społeczności, sfinansowanych w sołectwach w ramach funduszu sołeckiego,
– krzewienie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, prezentacja wsi jako miejsca do życia i rozwoju społeczno-zawodowego,
– popularyzowanie w środowiskach wiejskich informacji i wiedzy w zakresie możliwości, jakie stworzyło wejście w życie ustawy o funduszu sołeckim.
Ogólnopolski konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA” skierowany jest do wszystkich sołectw, które w latach 2010-2018 zrealizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego, lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny. Ważne jest jednak, aby pieniądze przekazane z funduszu sołeckiego oraz suma środków stanowiących wkład własny sołectwa nie były mniejsze niż 40 % wartości zgłoszonego przedsięwzięcia.
W województwach, w których została bądź zostanie przeprowadzona edycja wojewódzka konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, laureat I miejsca tejże edycji przechodzi do etapu ogólnopolskiego konkursu. W obecnym roku dotyczy to województw: wielkopolskiego, opolskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Oznacza to, że sołectwa z obszaru tych województw nie dokonują zgłoszeń projektów do konkursu ogólnopolskiego.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie bądź przesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów, ul. Zofii Urbanowskiej 8, 62-500 Konin. Pełna treść regulaminu konkursu wraz z niezbędnymi kwestionariuszami dostępna jest na stronach internetowych: www.kss.org.pl; www.funduszesoleckie.eu
Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa 28 grudnia 2018 r. – decyduje data stempla pocztowego.
Oceny zgłoszeń będzie dokonywać komisja konkursowa składająca się z zespołu ekspertów reprezentujących Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, przy współpracy z przedstawicielami Samorządów Województw, które podjęły współpracę przy realizacji konkursu.
Dla sołectw, które zdobędą trzy najwyższe miejsca w konkursie ogólnopolskim, przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe. Będą one współfinansowane ze środków otrzymanych od Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach realizowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Programu pn. „Wspieranie Organizacji Pozarządowych 2018 – Towarzystwo Wzajemnej Informacji”. Przewidziano również nagrody i dyplomy dla zdobywców ewentualnych wyróżnień oraz dyplomy i upominki pamiątkowe dla pozostałych laureatów edycji ogólnopolskiej.
Ocena zgłoszeń konkursowych zostanie zakończona w styczniu 2019 roku, natomiast uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla laureatów II edycji ogólnopolskiej nastąpi w pierwszym kwartale 2019 r.
Organizatorem konkursu jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów przy współpracy z Samorządami Województw.
Dokumentacja konkursowa:
1.Regulamin konkursu
2.Formularz zgłoszeniowy
3.Oświadczenie autora zdjęć
4.Oświadczenie wójta/burmistrza