Wydarzenia

Konkursy dla dzieci i młodzieży w kampanii społeczno-edukacyjnej „Postawmy na Młodych”

Wspierajmy talenty, zainteresowania, edukację dzieci i młodzieży! Trwa Kampania społeczno – edukacyjna „Postawmy na Młodych” i związane z nią konkursy: plastyczne, fotograficzne oraz filmowy, skierowanych do dzieci i młodzieży z województwa podlaskiego.

Nagrody w konkursach to m.in. atrakcyjne zestawy klocków LEGO Star Wars/Friends/Disney, czy też iPad mini, kamery GoPRO Hero 4, słuchawki SONY czy smartwatch’e.

Dodatkowo swojego laureata spośród wszystkich zgłoszonych prac wybiorą Internauci (prace konkursowe będą prezentowane w Internecie poprzez media społecznościowe).

 

O kampanii

Celem społecznym kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływ na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” tj.  racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.

Jeżeli wyobrazimy sobie naszą gospodarkę za 10-20 lat, to zobaczymy tam obecnych kilku- i nastolatków. To od nich w dużej mierze będzie zależał gospodarczy los regionu. Spróbujmy więc już teraz zaszczepić w nich ducha przedsiębiorczości.

Kampania potrwa do października b.r. Swoim zasięgiem obejmuje województwo podlaskie. Celem realizowanych przez nas działań jest wspieranie rozwoju najmłodszych, zwłaszcza ich wiedzy, kreatywności, samodzielności. Wśród zaplanowanych działań są zarówno te skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym, jak i dzieci szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Jako pomysłodawca akcji, już po raz kolejny inspirujemy młode pokolenie do działania. Naszą aktywność w tym obszarze wsparło wiele instytucji, podmiotów gospodarczych oraz media.

Opisy Konkursów

 

  1. Konkurs plastyczny (komiks) „Wspólna praca się opłaca”
    Uczestnicy: uczniowie klas I-III szkół podstawowych. Termin dostarczenia prac: do 31 maja 2016 r.

 

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy ekonomicznej, zalet wspólnej pracy, racjonalnego gospodarowania, pobudzanie twórczej aktywności wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych.

Praca konkursowa powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu) i opowiadać o współpracy. Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka itp. Oceniane będą walory artystyczne, pomysłowość i oryginalność prac.

  1. Konkurs plastyczny (komiks) „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”
    Uczestnicy: uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych. Termin dostarczenia prac: do 31 maja 2016 r.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów klas IV-VI szkół podstawowych do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej. Uczniowie przygotowują indywidualną pracę plastyczną obrazującą ich pomysł na to, jak w przyszłości można zarobić pieniądze (przysłowiowy pierwszy milion, a tu – „tysiąc”).

Praca powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu). Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka, grafika komputerowa itp.

  1. Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”
    Uczestnicy: uczniowie gimnazjum. Termin dostarczenia prac: do 31 sierpnia 2016 r.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów szkół gimnazjalnych do zastanowienia się nad pojęciem „sukcesu” i odpowiedzi na pytanie „Czym jest dla mnie sukces?”.

W ramach konkursu oceniane będą fotografie wykonane za pomocą aparatów fotograficznych, smartfonów i innych urządzeń audiowizualnych. Prace powinny obrazować „Sukces” – dowolnie rozumiany przez uczestnika konkursu.

  1. Konkurs na najlepszy spot telewizyjny „Produkt z mojej okolicy”
    Uczestnicy: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Termin dostarczenia prac do 31 sierpnia 2016 r.

 

W ramach konkursu oceniane będą filmy reklamowe (spoty) o czasie trwania do 1 minuty, których tematem jest reklama produktu/usługi wytwarzanych w okolicy zamieszkania uczestnika konkursu (produkty regionalne).

Oczekiwane rezultaty:

– Pobudzenie kreatywności i świadomości produktów regionalnych wśród młodzieży.

– Zwrócenie uwagi na atrakcyjność produktów „z własnego otoczenia”.

– Promocja i rozpowszechnienie informacji o produktach dzięki promocji w Internecie.

– Pobudzenie do dyskusji na temat najlepszych, atrakcyjnych i często unikalnych produktów regionalnych.

 

Więcej informacji na temat realizowanych działań można znaleźć na: www.postawmynamlodych.pl.

 

Prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego

Andrzej Parafiniuk