Edukacja

Imagine Cup 2016 – zwycięzcy z Politechniki Białostockiej

PSYLLOSOFT, drużyna studentów Wydziału Informatyki i Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej wygrała krajowe finały konkursu Microsoft Imagine Cup 2016. Ich pomysł, system MATIA – był bezkonkurencyjny i w swojej kategorii konkursowej Projekty Społeczne/World Citizenship zdobył pierwsze miejsce.

„Cieszymy się bardzo. To nasze pierwsze podejście do tego prestiżowego konkursu i… duży sukces. Chłopcy się napracowali” – na gorąco, z gali finałowej w Warszawie, komentował osiągnięcia swoich podopiecznych dr inż. Jerzy Sienkiewicz, mentor zespołu.

Krajowe finały największego konkursu technologicznego dla młodych innowatorów odbyły się 12 i 13 kwietnia. Zwycięzców w trzech głównych kategoriach konkursowych (Projekty Społeczne/World Citizenship, Gry/Games, Innowacje/Innovation) poznaliśmy we środę późnym popołudniem. Tegoroczna 14. edycja konkursu Imagine Cup uwzględniała najchętniej podejmowane przez uczestników tematy projektów, czyli zaangażowanie społeczne oraz gaming – jednocześnie podkreślając wagę innowacji i przedsiębiorczości.

Drużyna PSYLLOSOFT w składzie Petros Psyllos (Wydział Informatyki) i Krzysztof Bujnarowski (Wydział Zarządzania) zaprojektowała system MATIA.  MATIA to zautomatyzowany system wizyjny, który może zastąpić brakujący narząd wzroku. System „widzi” i komentuje przedmioty znajdujące się przed użytkownikiem.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku pierwsze miejsce w Imagine Cup w kategorii World Citizenship wywalczyła drużyna konstruktorów edukacyjnego robota o nazwie PHOTON. Teraz PHOTON walczy o tytuł Podlaskiej Marki Roku i przygotowuje się do wejścia na rynek edukacyjny.

Dwa lata temu tryumfował inny projekt z Politechniki Białostockiej: PHOBOS – system informatyczny, który za pomocą wirtualnej rzeczywistości ma za zadanie wspierać psychoterapeutów w procesie leczenia fobii. W 2014 roku PHOBOS  zajął pierwsze miejsce w krajowych finałach  Imagine Cup w kategorii Innowacje.

 

W finałach bardzo dobre czwarte miejsca zajęły dwie drużyny z Politechniki:

IV miejsce w kategorii WORLD CITIZENSHIP
Good Choice – drużyna studentów Wydziału Informatyki i Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej oraz studentów Uniwersytetu w Białymstoku, która wymyśliła myBlood – aplikację promującą honorowe krwiodawstwo. Aplikacja spełnia rolę niezbędnika dawcy. Mentorem zespołu jest mgr inż. Maciej Kopczyński.

IV miejsce w kategorii INNOVATION
Mirkosoft Developers – drużyna studentów Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej. Ich aplikacja CreatEve ma być wsparciem dla organizatorów różnorodnych wydarzeń. Mentorem zespołu jest mgr inż. Maciej Kopczyński.

DS/PB

Fot. z Facebooka Microsoft Imagine