Czy jesteś PracoDawcą Zdrowia?
Ministerstwo Zdrowia wraz z Centrum Onkologii – Instytutem im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie zapraszają przedsiębiorców, instytucje i urzędy, które wykazują się dbałością o zdrowie swoich pracowników i skutecznością we wdrażaniu programów promocji zdrowia – do udziału w konkursie PracoDawca Zdrowia.
Konkurs „PracoDawca Zdrowia” został stworzony z myślą nie tylko o pracodawcach, ale przede wszystkim o pracownikach. Główną misją projektu jest promocja profilaktyki zdrowotnej w miejscu pracy oraz zwiększenie zgłaszalności pracowników na badania profilaktyczne pod kątem wykrywania chorób cywilizacyjnych (w szczególności nowotworów).
Kto może ubiegać się o certyfikat
O certyfikat ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i urzędy, które wykażą ponadprzeciętną troskę o zdrowie swoich pracowników i skuteczność we wdrażaniu programów promocji zdrowia wewnątrz firmy.
Jakie kryteria należy spełnić
Kapituła, w skład której wchodzą specjaliści z zakresu medycyny, promocji praktyk zdrowotnych oraz przedstawiciele środowisk pracowniczych, będzie przyznawać certyfikat pracodawcy, który spełnia następujące warunki:
-
Promuje aktywny styl życia pracowników.
-
Zwalcza palenie tytoniu wśród pracowników.
-
Nie pozwala na sprzedaż i konsumpcję napojów alkoholowych na terenie instytucji.
-
Wspiera badania profilaktyczne pracowników, udzielając im raz w roku minimum pół dnia wolnego w godzinach pracy w celu przeprowadzenia takich badań.
-
Podejmuje działania promujące wśród pracowników zdrowy styl życia i odpowiednie odżywianie.
-
Uświadamia pracownikom konieczność wykonywania przeciwnowotworowych badań profilaktycznych.
-
Działa na rzecz ograniczenia stresu swoich pracowników.
-
Wykorzystuje fundusz socjalny do działań wspierających zdrowie pracownika – wspomaga aktywność fizyczną i wypoczynek pracowników.
-
Współfinansuje lub przynajmniej aktywnie wspiera kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania chorobom przewlekłym, a w szczególności nowotworowym.
-
Chroni swoich pracowników przed działaniem substancji rakotwórczych i innych czynników kancerogennych w miejscu pracy.
Jak się zgłosić – krok po kroku
Wypełnij wniosek i prześlij do Ministerstwa Zdrowia
1. Dołącz wskazane we wniosku załączniki.
2. Twój wniosek rozpatrzy Kapituła konkursu.
3. Decyzja ma charakter uznaniowy.
4. O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany w formie pisemnej oraz drogą elektroniczną niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Kapitułę.
Gdzie złożyć wniosek
– pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Zdrowia
ul Miodowa 15
00-952 Warszawa
– pocztą elektroniczną na adres: pracodawcy@mz.gov.pl;
– osobiście w Kancelarii Ministerstwa Zdrowia;
– wypełniając zgłoszenie online – WYPEŁNIJ ZGŁOSZENIE ONLINE
Dodatkowe informacje
Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny, a certyfikat przyznawany jest na 3 lata – po upływie tego okresu konieczne jest ponowne wykazanie spełniania kryteriów. Datę i miejsce wręczania certyfikatu ustala Kapituła. Znakiem graficznym konkursu może posługiwać się każdy pracodawca, który otrzymał certyfikat. Laureaci mają prawo publikować informację o przyznaniu nagrody w ramach swoich działań promocyjnych. Konkurs jest nieograniczony czasowo i trwa do odwołania.
Skład kapituły:
– Prof. dr hab. n. med. Łukasz Szumowski – Minister Zdrowia
– Podsekretarz Stanu Sławomir Gadomski – Ministerstwo Zdrowia
– Prof. dr hab. n. med. Maciej Krzakowski – Konsultant krajowy ds. onkologii
– Dr hab. Adam Maciejczyk – Prezes elekt Polskiego Towarzystwa Onkologicznego
– Dr n. med. Grzegorz Juszczyk – Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny
– Prof. dr hab. n. med. Michał F. Kamiński – Kierownik Centrum Profilaktyki Nowotworów Centrum Onkologii w Warszawie
Dokumenty do pobrania
– Zgłoszenie do konkursu: pobierz wniosek do wypełnienia