Międzyszkolny Turniej „Matematyka na wesoło”

Uczenie się matematyki może sprawiać radość i być przyjemną formą spędzania czasu. Przekonali się o tym wszyscy uczestnicy turnieju matematycznego, który odbył się 28 kwietnia 2016r. w Szkole Podstawowej w Choroszczy. Uczniowie klas III z naszej szkoły, ze szkoły filialnej w Rogowie oraz goście z Dobrzyniewa Dużego (łącznie 97 osób) sprawdzili swoje umiejętności matematyczne na tle grupy rówieśniczej z innych szkół wykorzystując zdobytą wiedzę matematyczną w praktycznym działaniu. Przekonali się, że wiedzę matematyczną można wykorzystywać w różnych sytuacjach i w różnoraki sposób. W sali „Matematyczna stacja badawcza” uczniowie rozwiązywali zadania z wykorzystaniem miarek, dokonywali obliczeń kalendarzowych oraz zegarowych współpracując w grupach.

W sali „Gry i zabawy z tabliczką mnożenia” uczniowie sprawdzili swoją znajomość tabliczki mnożenia w sposób aktywny wykorzystując karty matematyczne „Tabliczka mnożenia”. A jak się okazało: można skakać przez skakankę i utrwalać tabliczkę mnożenia (super sposób dla kinestetyków, czyli uczniów uczących się najefektywniej w czasie ruchu), można słuchać i wyszukiwać iloczyny (coś dla słuchowców), utrwalać powtarzając wielokrotnie i przekładając karty (sposób dla wzrokowców). Wszystkie zaś gry okazały się atrakcyjne dla dzieci i pracowały one z zaangażowaniem.

W kolejnej sali „Multimedialnie uczymy się matematyki” trzecioklasiści wykorzystali zasoby technologii informacyjnej dostępne w szkole – rozwiązując zadnia matematyczne na tablicy interaktywnej oraz korzystając z komputerowych programów edukacyjnych udostępnionych na laptopach.

W sali „Gry i zabawy logiczne” uczestnicy tworzyli konstrukcje przestrzenne z klocków „Bampy”, układali matematyczne trójkąty poszukując prawidłowych zależności między liczbami, budowali z drewnianych elementów wieże z uwzględnieniem wskazanych zasad wykorzystując grę „Break and make”, tworzyli sześciany z klocków Happy Cube oraz rozwiązywali zadania i samodzielnie dokonywali sprawdzenia poprawności ich wykonania z pomocą układanki Pussy oraz zestawu Palete.

Wszyscy trzecioklasiści odwiedzili kolejne sale ucząc się i bawiąc jednocześnie, współpracując w grupach, poznając nowych kolegów i koleżanki. Stwierdzili zgodnie, że zajęcia im podobały, a czas minął bardzo szybko. Z niektórych sal aż żal było wychodzić zwłaszcza, jeśli nie udało się skończyć któregoś zdania.
Na zakończenie wszystkie klasy zostały nagrodzone pamiątkowymi dyplomami i słodkimi niespodziankami.

Grażyna Kopaczewska